Innovations in medical undergraduate pathology education: The Paris Descartes medicine faculty experience

Titre traduit de la contribution: Nouveaux outils et nouvelles méthodes pour l'enseignement de l'anatomie pathologique. Retour d'expérience à la faculté de médecine Paris Descartes

Pierre Alexandre Just, Virginie Verkarre, Audrey Mansuet-Lupo, Marion Rabant, Cristina Daniliuc, Brigitte Radenen, Marion Harent, Lucien Cassanelli, Éric Cherel, Hubert Javaux, Antoine Tesniere, Benoît Terris, Cécile Badoual

Résultats de recherche: Contribution à un journalArticleRevue par des pairs

4 Citations (Scopus)

Résumé

At the Paris Descartes medicine faculty, we tested some newly developed tools to enhance the pedagogic value of the pathology teaching. In our faculty, this teaching is largely multidisciplinary and integrated in various teaching units; a large part is dedicated to practice works with thirteen 90 min sessions. Virtual slides have been used for years in numerous medicine faculties; we successfully implemented this tool by adding contextual annotations, which facilitate students revising. We showed that rewarding students’ assiduity enhanced their exam success. To do so, we now propose a short continuous assessment exam at the beginning of each practice session in the form of electronic multi-choice questions. Finally, we now propose a completely computerized final exam, on touchpads, that enhanced its docimologic value.

Titre traduit de la contributionNouveaux outils et nouvelles méthodes pour l'enseignement de l'anatomie pathologique. Retour d'expérience à la faculté de médecine Paris Descartes
langue originaleAnglais
Pages (de - à)252-257
Nombre de pages6
journalAnnales de Pathologie
Volume36
Numéro de publication4
Les DOIs
étatPublié - 1 août 2016
Modification externeOui

Contient cette citation